Burger King'in Facebook'ta başlattığı "Whopper Sacrifice" ("Whopper'a Kurban") adlı kampanya tartışma yarattı.
Kampanyaya, Facebook profiline "Whopper Sacrifice" uygulaması yüklenerek katılınıyor. Bu uygulama üzerinden listesine 10 adet arkadaşını silene, Amerika'da piyasa değeri 3.69 dolar olan bir adet Whopper'ı bedava almalarını sağlayan bir kupon yollanıyor.
Silinen 10 kişiye de, bir hamburgerin 36.9 sentlik bir parçası karşılığında bir arkadaşlarının listesinden çıkarıldıklarını belirten bir e-posta yollanıyor.
Reklamı hazırlayan ajans Crispin Porter + Bogusky'nin yöneticilerinden Bob Reilly, kampanya hakkında "10 kişiyi seçmek zaman alan bir şey. Bu da gözlerin uzun süre marka üstünde kalmasını sağlıyor," şeklinde bir yorum yaptı.
Burger King yöneticileri de, kampanyanın arkadaş silmenin "kibarca bir yolu" olduğunu belirtiyor.
"Whopper Sacrifice" sitesindeki sayaca göre şu ana kadar bir hamburger karşılığı satılan arkadaş sayısı 207 bin 270'e ulaşmış durumda.